A leading driver and strong advocate for European Businesses in Korea
European Chambers Release Business Confidence Survey 2018 Results
*국문은 아래 참조
European Chambers Release Business Confidence Survey 2018 Results
European national chambers and business councils in Korea released the results of Business Confidence Survey 2018 on March 8, 2019.
European company executives, representing over 38,000 employees and a total turnover of EUR 36 billion (equivalent to KRW 47 trillion), participated in the survey. The company profile included various industries, diversely ranging from services to manufacturing to provide an unbiased viewpoint. Of the respondents, close to 70% have operated in Korea for more than a decade.
Overall, European companies viewed Korea as an important market, and more than half of the respondents have plans to expand their business operations in 2019. As reported in the survey, the majority of the respondents – about 84 percent – have responded that ‘Korea is increasing in strategic importance’ or ‘Korea holds same level of importance to the company’s global strategy’, and around 89 percent are willing to increase or at least maintain the same amount of investment and operational expenses in Korea.
On the other hand, the report also stresses that Korea’s slowing down economic growth and ambiguous rules and regulations are widely considered to be major challenges for European companies doing business in Korea. Of the respondents, 73 percent named economic growth of Korea as significant, while a growing 60 percent cited ambiguous rules and regulations as significant. In order to increase performance, ‘fair competition’ was the most paramount, followed by ‘rule of law/transparent policy-making’. Yet, the majority of the total respondents said that they are either ‘very content’ or ‘content’ with the company’s performance in Korea.
Since 2014, the Business Confidence Survey has been conducted to take an annual snapshot of European companies’ perceptions towards the business environment in Korea. In partnership with Roland Berger Seoul, 12 European national chambers and business councils in Korea collectively organized the survey.
The European chambers hope the survey serves as a useful tool for business people and policy makers to make future forward decisions for the mutual benefit of the Korean and European businesses.
The results of the Business Confidence Survey 2018 can be found on the European chambers’ websites.
(ENDS)
국내 주재 유럽 국가 상공회의소, 2018년 한국 비즈니스 환경 설문조사 결과 발표
국내 주재 유럽 국가 상공회의소 및 기업위원회들은 2018년 한국 비즈니스 환경 설문조사 결과 보고서를 3월 8일에 발표했다.
2019년 1월에 진행된 금번 설문조사에는 한국에서 38,000명 이상을 고용하고 총 매출 규모가 360억 유로(47조원)에 달하는 유럽기업CEO들이 참여하였다. 조사의 공평성을 위해 응답자들은 서비스업부터 제조업에 이르는 다양한 산업분야의 종사자들로 구성되었다. 참가자들의 70%는 국내에서 10년이상 활동한 기업들이다.
설문조사에 따르면 국내 유럽기업들은 한국을 여전히 중요한 시장으로 여기고 있는 것으로 조사됐으며, 응답기업의 절반 이상이 2019년 사업확장을 계획하고 있는 것으로 나타났다. 또한, 대다수의 응답자인 84%가 기업의 글로벌 전략상 한국 시장의 중요도가 ‘높아질 것’ 또는 ‘변동이 없을 것’ 이라고 답하였으며, 89%는 국내 투자 및 운영 비용을 증가하거나 예년 수준으로 유지할 것이라고 응답하였다.
한편, 유럽기업들은 한국의 경제 성장 둔화(73%) 및 불분명한 법/규제 환경(60%)이 한국에서 경영활동을 하는데 있어 주요 도전과제로 여겨지고 있다고 응답한 가운데, 한국의 미래 경제 성장을 이끌 주요 요소로는 ‘공정경쟁’과 ‘법치/투명한 정책수립’을 꼽았다. 반면, 조사 참여기업의 대다수가 한국에서의 사업성과를 ‘상당히 만족’ 또는 ‘만족’이라고 답하였다.
2014년부터 시행된 해당 설문조사는 국내에 진출한 유럽기업들의 의견, 성과 및 도전과제에 대한 요약정보를 제공하기위한 목적으로 발행되고 있다. 롤랜드버거(Roland Berger) 서울사무소 및 12개의 유럽 국가 상공회의소들과 기업위원회들이 협력하여 수행하고 있다.
유럽 국가 상공회의소들은 해당 설문조사가 정책결정자들 및 기업인들에게 향후 비즈니스 환경을 이해하고 개선하는데 도움이 되길 바란다.
European Chambers Release Business Confidence Survey 2018 Results
*국문은 아래 참조
European Chambers Release Business Confidence Survey 2018 Results
European national chambers and business councils in Korea released the results of Business Confidence Survey 2018 on March 8, 2019.
European company executives, representing over 38,000 employees and a total turnover of EUR 36 billion (equivalent to KRW 47 trillion), participated in the survey. The company profile included various industries, diversely ranging from services to manufacturing to provide an unbiased viewpoint. Of the respondents, close to 70% have operated in Korea for more than a decade.
Overall, European companies viewed Korea as an important market, and more than half of the respondents have plans to expand their business operations in 2019. As reported in the survey, the majority of the respondents – about 84 percent – have responded that ‘Korea is increasing in strategic importance’ or ‘Korea holds same level of importance to the company’s global strategy’, and around 89 percent are willing to increase or at least maintain the same amount of investment and operational expenses in Korea.
On the other hand, the report also stresses that Korea’s slowing down economic growth and ambiguous rules and regulations are widely considered to be major challenges for European companies doing business in Korea. Of the respondents, 73 percent named economic growth of Korea as significant, while a growing 60 percent cited ambiguous rules and regulations as significant. In order to increase performance, ‘fair competition’ was the most paramount, followed by ‘rule of law/transparent policy-making’. Yet, the majority of the total respondents said that they are either ‘very content’ or ‘content’ with the company’s performance in Korea.
Since 2014, the Business Confidence Survey has been conducted to take an annual snapshot of European companies’ perceptions towards the business environment in Korea. In partnership with Roland Berger Seoul, 12 European national chambers and business councils in Korea collectively organized the survey.
The European chambers hope the survey serves as a useful tool for business people and policy makers to make future forward decisions for the mutual benefit of the Korean and European businesses.
The results of the Business Confidence Survey 2018 can be found on the European chambers’ websites.
(ENDS)
국내 주재 유럽 국가 상공회의소, 2018년 한국 비즈니스 환경 설문조사 결과 발표
국내 주재 유럽 국가 상공회의소 및 기업위원회들은 2018년 한국 비즈니스 환경 설문조사 결과 보고서를 3월 8일에 발표했다.
2019년 1월에 진행된 금번 설문조사에는 한국에서 38,000명 이상을 고용하고 총 매출 규모가 360억 유로(47조원)에 달하는 유럽기업CEO들이 참여하였다. 조사의 공평성을 위해 응답자들은 서비스업부터 제조업에 이르는 다양한 산업분야의 종사자들로 구성되었다. 참가자들의 70%는 국내에서 10년이상 활동한 기업들이다.
설문조사에 따르면 국내 유럽기업들은 한국을 여전히 중요한 시장으로 여기고 있는 것으로 조사됐으며, 응답기업의 절반 이상이 2019년 사업확장을 계획하고 있는 것으로 나타났다. 또한, 대다수의 응답자인 84%가 기업의 글로벌 전략상 한국 시장의 중요도가 ‘높아질 것’ 또는 ‘변동이 없을 것’ 이라고 답하였으며, 89%는 국내 투자 및 운영 비용을 증가하거나 예년 수준으로 유지할 것이라고 응답하였다.
한편, 유럽기업들은 한국의 경제 성장 둔화(73%) 및 불분명한 법/규제 환경(60%)이 한국에서 경영활동을 하는데 있어 주요 도전과제로 여겨지고 있다고 응답한 가운데, 한국의 미래 경제 성장을 이끌 주요 요소로는 ‘공정경쟁’과 ‘법치/투명한 정책수립’을 꼽았다. 반면, 조사 참여기업의 대다수가 한국에서의 사업성과를 ‘상당히 만족’ 또는 ‘만족’이라고 답하였다.
2014년부터 시행된 해당 설문조사는 국내에 진출한 유럽기업들의 의견, 성과 및 도전과제에 대한 요약정보를 제공하기위한 목적으로 발행되고 있다. 롤랜드버거(Roland Berger) 서울사무소 및 12개의 유럽 국가 상공회의소들과 기업위원회들이 협력하여 수행하고 있다.
유럽 국가 상공회의소들은 해당 설문조사가 정책결정자들 및 기업인들에게 향후 비즈니스 환경을 이해하고 개선하는데 도움이 되길 바란다.
설문조사 결과는 유럽 국가 상공회의소들의 웹사이트를 통해 확인할 수 있다.
(끝)
Contact:
Jeong Hyun Kim, Manager of PR & Communications
<Download ‘Business Confidence Survey 2018’>
Click here to download ‘Business Confidence Survey 2018’ report