A leading driver and strong advocate for European Businesses in Korea
European Chambers Release Business Confidence Survey 2021 Results
European chambers and business associations revealed “Business Confidence Survey 2021” on the business performance and outlook in Korea with 154 European CEOs
European chambers in Korea including the European Chamber of Commerce in Korea, the French Korean Chamber of Commerce and Industry, the Korean-German Chamber of Commerce in Korea, and eight other European national chambers and business councils supported by Roland Berger Seoul, today released the results of annual “Business Confidence Survey 2021”.
The survey took place in January 2022 and 154 CEO/executives of European companies, representing over 50,000 employees and a total turnover of EUR 48.6 billion (equivalent to KRW 66.4 trillion), participated in the survey.
The survey showed the Korean market has become increasingly important for European companies’ global strategy since the start of the pandemic. As reported in the survey, 62% of the participants responded that ‘Korea is increasing in strategic importance’ while already for 2020, 51% of respondents reported the growing significance.
Overall, the business performance in 2021 showed improvement with positive economic development in Korea. The majority – 71% – of the survey participants responded that they were either ‘very content’ or ‘content’ with their business performance in Korea compared to 63% in 2020. 69% of respondents reported a more than 5% higher sales than previous year while 21% said they maintained a similar level. Profitability remained high with 84% of companies recording a positive EBIT (Earnings before interest and tax).
The business outlook for the next two years is positive. 60% of the respondents are willing to increase their investment and operational expenses in Korea, while only 6% forecast a reduction. In addition to the growing investment, 62% plan to increase their workforce while almost one third plan to keep their current level.
On the other hand, 58% replied doing business in Korea has become more difficult over the last two years, and ‘legislative environment & regulations (63%)’ and ‘discretionary enforcement of regulations (54%) is widely considered to be the major challenges for European companies doing business in Korea. Also, 35% replied that reforms implemented by the government in 2020 did not help their business operation. The outlook for 2022 looks similar although there is less optimism but more scepticism as well as uncertainty.
The Korean-European trade has grown about 26.5% in 2021 amid the challenging global economic circumstances. While the economic development in Korea was positive, there are still a lot of areas to improve in terms of the business environment and regulations. The European chambers hope the survey serves as a useful tool for businesspeople and policy makers to make future forward decisions for the mutual benefit of the Korean and European businesses.
Since 2014, the Business Confidence Survey has been conducted to take an annual snapshot of European companies’ perceptions towards the business environment in Korea. The company profile included various industries, diversely ranging from services to manufacturing to provide an unbiased viewpoint. About 75% of the participants are European companies that have been active in Korea for more than a decade.
The results of the Business Confidence Survey 2021 can be found on ECCK webpage link (www.ecck.or.kr) as well as European national chambers’ websites.
(Ends)
Established in 2012, The European Chamber of Commerce in Korea (ECCK) is a business association of European companies in Korea, representing the common voice of the European business community, the ECCK provides its members with information, communication, and access pertaining to the business and regulatory environment of Korea. Currently, the chamber consists of 370 member companies and approximately 50,000 employees in Korea.
주한 유럽 국가 상공회의소 공동으로 2021년도“한국비즈니스환경” 설문조사결과발표
– 비즈니스성과와앞으로의전망에대해154명의유럽기업CEO들설문참여
2022년 2월15일- 오늘 총 11개 유럽 국가 상공회의소들이(주한유럽상공회의소, 프랑스상공회의소, 한독상공회의소 등) 공동으로 진행하고 롤랜드버거(Roland Berger) 서울사무소에서 협조한 연례 ‘2021년한국비즈니스환경설문조사’ 결과를 발표했다. 2022년 1월 중 실시한 금번 설문조사에는 한국에서 50,000명 이상을 고용하고 총 매출 규모가 486억 유로(66조원)에 달하는 154개 기업의 유럽기업CEO들이 참여했다.
설문조사에 따르면 한국시장의 중요성이 코로나 펜더믹 이래 증가한 것으로 나타났다. 응답자의 62%가 ‘기업의 글로벌 전략상 한국 시장의 중요도가 높아지고 있다’고 대답하여 지난해 51%를 상회했다.
전반적으로 2021년 비즈니스 성과는 한국의 긍정적인 경제 회복과 함께 성장세를 보인 것으로 조사되었다. 조사 참여기업의 대다수인 71%가 한국에서의 사업성과를 ‘상당히 만족’ 또는 ‘만족’ 이라고 응답했다(2020년 63%). 또한 69%가 전년도 대비 5% 이상 성장한 것으로 답변했고, 21%가 전년도와 비슷한 수준을 유지했다고 응답했다. 한편, 수익성(Profitability) 면에서 84%가 긍정적인 EBIT실적을 기록했다고 답했다. (EBIT: 이자 및 세금 전 수익)
향후 2년간의 비즈니스 전망 답변은 긍정적이었다. 조사 참여기업의 60%가 국내 투자 및 운영 비용을 늘릴 것이라 답변하였으며, 단 6%만이 축소할 계획이라고 답했다. 추가적으로62%는 직원채용을 늘릴 계획이며 약 3분의 1은 현재 수준을 유지할 것이라고 응답했다.
반면, 조사 참여기업의 58%가 ‘지난 2년동안 국내 경영 환경이 어려워졌다’ 고 응답한 가운데, ‘법/규제 환경(63%)’과 ‘자의적 규제집행(54%)’이 한국에서 경영활동을 하는데 있어 주요 도전과제로 여겨지고 있다고 답했다. 또한, 지난해 ‘정부의 기업 환경 개혁이 경영에 도움을 주었는지’에 대한 설문에 대해서는 35%가 도움이 안 됐다고 대답했다. 2022년도 정부의 개혁에 대한 전망도 기존과 비슷한 수준으로 낙관적인 전망은 다소 줄고 불확실성이 늘 것으로 예상했다.
한국과 유럽 간의 무역 규모는 글로벌 경제 위기 속에서도 2021년 약 26.5 % 성장했다. 한편 한국의 긍정적인 경제 성장에도 불구하고, 여전히 비즈니스 환경과 규제 면에서 많은 개선이 필요하다고 평가되었다. 유럽 국가 상공회의소들은 해당 설문조사가 한국 정책 결정자들 및 유럽 기업인들에게 향후 비즈니스 환경을 이해하고 개선하는데 도움이 될 것이라 믿고 있다고 밝혔다.
2014년부터 해마다 시행된 “한국 비즈니스 환경” 설문조사는 국내에 진출한 유럽기업들의 한국의 비즈니스 환경에 대한 의견들을 제공하기 위한 목적으로 발행되고 있다. 조사의 공평성을 위해 응답자들은 서비스업부터 제조업에 이르는 다양한 산업분야의 종사자들로 구성됐다. 참가 기업의 약 75%가 국내에서 10년 이상 활동한 기업들이다.
자세한 설문조사 결과는(영문) 주한유럽상공회의소(ECCK) 홈페이지 링크 및 주한 유럽 국가 상공회의소들의 웹사이트를 통해 확인할 수 있다.
(끝)
주한유럽상공회의소(ECCK)는한국에서활동하는유럽계기업들을대변하기위해2012년설립된협회이다. 회원사들에게한국의비즈니스규제환경과관련된정보를제공하고, 규제기관들과의소통창구역할을하는등한국에서의비즈니스에있어유럽기업의목소리를대표하고있다. 현재 370 여개의유럽및국내외기업들을회원사를대표하고있으며, 약 5 만여명의직원들이소속되어있다.
European Chambers Release Business Confidence Survey 2021 Results
European chambers and business associations revealed “Business Confidence Survey 2021” on the business performance and outlook in Korea with 154 European CEOs
European chambers in Korea including the European Chamber of Commerce in Korea, the French Korean Chamber of Commerce and Industry, the Korean-German Chamber of Commerce in Korea, and eight other European national chambers and business councils supported by Roland Berger Seoul, today released the results of annual “Business Confidence Survey 2021”.
The survey took place in January 2022 and 154 CEO/executives of European companies, representing over 50,000 employees and a total turnover of EUR 48.6 billion (equivalent to KRW 66.4 trillion), participated in the survey.
The survey showed the Korean market has become increasingly important for European companies’ global strategy since the start of the pandemic. As reported in the survey, 62% of the participants responded that ‘Korea is increasing in strategic importance’ while already for 2020, 51% of respondents reported the growing significance.
Overall, the business performance in 2021 showed improvement with positive economic development in Korea. The majority – 71% – of the survey participants responded that they were either ‘very content’ or ‘content’ with their business performance in Korea compared to 63% in 2020. 69% of respondents reported a more than 5% higher sales than previous year while 21% said they maintained a similar level. Profitability remained high with 84% of companies recording a positive EBIT (Earnings before interest and tax).
The business outlook for the next two years is positive. 60% of the respondents are willing to increase their investment and operational expenses in Korea, while only 6% forecast a reduction. In addition to the growing investment, 62% plan to increase their workforce while almost one third plan to keep their current level.
On the other hand, 58% replied doing business in Korea has become more difficult over the last two years, and ‘legislative environment & regulations (63%)’ and ‘discretionary enforcement of regulations (54%) is widely considered to be the major challenges for European companies doing business in Korea. Also, 35% replied that reforms implemented by the government in 2020 did not help their business operation. The outlook for 2022 looks similar although there is less optimism but more scepticism as well as uncertainty.
The Korean-European trade has grown about 26.5% in 2021 amid the challenging global economic circumstances. While the economic development in Korea was positive, there are still a lot of areas to improve in terms of the business environment and regulations. The European chambers hope the survey serves as a useful tool for businesspeople and policy makers to make future forward decisions for the mutual benefit of the Korean and European businesses.
Since 2014, the Business Confidence Survey has been conducted to take an annual snapshot of European companies’ perceptions towards the business environment in Korea. The company profile included various industries, diversely ranging from services to manufacturing to provide an unbiased viewpoint. About 75% of the participants are European companies that have been active in Korea for more than a decade.
The results of the Business Confidence Survey 2021 can be found on ECCK webpage link (www.ecck.or.kr) as well as European national chambers’ websites.
(Ends)
Established in 2012, The European Chamber of Commerce in Korea (ECCK) is a business association of European companies in Korea, representing the common voice of the European business community, the ECCK provides its members with information, communication, and access pertaining to the business and regulatory environment of Korea. Currently, the chamber consists of 370 member companies and approximately 50,000 employees in Korea.
주한 유럽 국가 상공회의소 공동으로 2021년도 “한국 비즈니스 환경” 설문조사 결과 발표
– 비즈니스 성과와 앞으로의 전망에 대해154명의 유럽 기업 CEO들 설문 참여
2022년 2월15일- 오늘 총 11개 유럽 국가 상공회의소들이(주한유럽상공회의소, 프랑스상공회의소, 한독상공회의소 등) 공동으로 진행하고 롤랜드버거(Roland Berger) 서울사무소에서 협조한 연례 ‘2021년 한국 비즈니스 환경 설문조사’ 결과를 발표했다. 2022년 1월 중 실시한 금번 설문조사에는 한국에서 50,000명 이상을 고용하고 총 매출 규모가 486억 유로(66조원)에 달하는 154개 기업의 유럽기업CEO들이 참여했다.
설문조사에 따르면 한국시장의 중요성이 코로나 펜더믹 이래 증가한 것으로 나타났다. 응답자의 62%가 ‘기업의 글로벌 전략상 한국 시장의 중요도가 높아지고 있다’고 대답하여 지난해 51%를 상회했다.
전반적으로 2021년 비즈니스 성과는 한국의 긍정적인 경제 회복과 함께 성장세를 보인 것으로 조사되었다. 조사 참여기업의 대다수인 71%가 한국에서의 사업성과를 ‘상당히 만족’ 또는 ‘만족’ 이라고 응답했다(2020년 63%). 또한 69%가 전년도 대비 5% 이상 성장한 것으로 답변했고, 21%가 전년도와 비슷한 수준을 유지했다고 응답했다. 한편, 수익성(Profitability) 면에서 84%가 긍정적인 EBIT실적을 기록했다고 답했다. (EBIT: 이자 및 세금 전 수익)
향후 2년간의 비즈니스 전망 답변은 긍정적이었다. 조사 참여기업의 60%가 국내 투자 및 운영 비용을 늘릴 것이라 답변하였으며, 단 6%만이 축소할 계획이라고 답했다. 추가적으로62%는 직원채용을 늘릴 계획이며 약 3분의 1은 현재 수준을 유지할 것이라고 응답했다.
반면, 조사 참여기업의 58%가 ‘지난 2년동안 국내 경영 환경이 어려워졌다’ 고 응답한 가운데, ‘법/규제 환경(63%)’과 ‘자의적 규제집행(54%)’이 한국에서 경영활동을 하는데 있어 주요 도전과제로 여겨지고 있다고 답했다. 또한, 지난해 ‘정부의 기업 환경 개혁이 경영에 도움을 주었는지’에 대한 설문에 대해서는 35%가 도움이 안 됐다고 대답했다. 2022년도 정부의 개혁에 대한 전망도 기존과 비슷한 수준으로 낙관적인 전망은 다소 줄고 불확실성이 늘 것으로 예상했다.
한국과 유럽 간의 무역 규모는 글로벌 경제 위기 속에서도 2021년 약 26.5 % 성장했다. 한편 한국의 긍정적인 경제 성장에도 불구하고, 여전히 비즈니스 환경과 규제 면에서 많은 개선이 필요하다고 평가되었다. 유럽 국가 상공회의소들은 해당 설문조사가 한국 정책 결정자들 및 유럽 기업인들에게 향후 비즈니스 환경을 이해하고 개선하는데 도움이 될 것이라 믿고 있다고 밝혔다.
2014년부터 해마다 시행된 “한국 비즈니스 환경” 설문조사는 국내에 진출한 유럽기업들의 한국의 비즈니스 환경에 대한 의견들을 제공하기 위한 목적으로 발행되고 있다. 조사의 공평성을 위해 응답자들은 서비스업부터 제조업에 이르는 다양한 산업분야의 종사자들로 구성됐다. 참가 기업의 약 75%가 국내에서 10년 이상 활동한 기업들이다.
자세한 설문조사 결과는(영문) 주한유럽상공회의소(ECCK) 홈페이지 링크 및 주한 유럽 국가 상공회의소들의 웹사이트를 통해 확인할 수 있다.
(끝)
주한유럽상공회의소(ECCK)는 한국에서 활동하는 유럽계 기업들을 대변하기 위해2012년 설립된 협회이다. 회원사들에게 한국의 비즈니스 규제 환경과 관련된 정보를 제공하고, 규제 기관 들과의 소통창구 역할을 하는 등 한국에서의 비즈니스에 있어 유럽기업의 목소리를 대표하고 있다. 현재 370 여개의 유럽 및 국내외 기업들을 회원사를 대표하고 있으며, 약 5 만여명의 직원들이 소속되어 있다.